Thursday, January 27, 2011

Ceritera Sem nie =D

Salam..

Sindrom xleh tidoo berlaku mlm nie..Huhu..xpe2,nasib bek sok xde lectr..blehlaa curi2 tidoq jap ..(Ish,xbek2..=P ) So,better than nothing..betterlaaa post pape yg patut..kan? Kan? Kan?

So,mggu depan sepatutnye sy n da geng dah start praktikal kat SK Baharu Lanjut..tp sebb cuti..so bleh relax2 dulu..Huhu..Takut gak nie..3 bulan praktikum,pergh!!! Lamee tue...=P
Utk praktikum kali nie..sy n da geng dok menyewa kat Desa Vista..sekali ngan geng2 SK Warisan. Jimat ongkos !! Hehehe... Hope2 praktikum akan dapt dijalani dgn baik..last praktikum niee..xlulus x posting...Huahuahua..=P

Anyway,pas praktikum...dah xdok hostel dah. Kami satu kelas menyewa kat apartment Desa Sentosa kt area teras jernang. Wlpn mgkn xseselesa bilik kt hostel,sekurang2nyee xdelah asyik pening kepala dok pikir kena pindah ke xyah nie? Penat3...last2,angkat jelaa kaki dr hostel tue...xpe kot..lgpun,bagilaa peluang kt adik2 junior pasnie dok hostel. dorang pon kecik2 g...ramai yg dr sabah sarawak lak tue...xpe3..Setahun je lagi pon..=D

Satu lagi menda penting yg perlu disettlekan tahun nie..Kajian tindakan. Adoi! Agak bermasalah gak nie...sebb tajuk pun xcfirm g. Nak kena settle dlm 3 bulan praktikum nie gak..or else...i will be a dead chicken next sem. Haha...No..no..no...xsanggup..=D

Harapan sy kot ...ermm,thun nie dapat dijalani dgn sebaiknyee..tanpa sebarang mslh...Klu ad mslh pun,kne settle lelok sendr2.. Sy pun dh besar..pttnyee dh xyah nak peningkan ayah sy ngan mslh sy....Wlpn segalanyee xkan sempurna mcm dulu,i need to move on..my family need me..=D














P/s: Luv u much mum...(Al-fatihah ) =/

Friday, January 21, 2011

Bagai Bidadari - Tomok

Lirik Lagu Bagai Bidadari - Tomok


So,nie lagu yg paling bermakna dlm diri sy sekarang nie...rase cam dihargai jee ble dgar lagu nie...tp bukn sebb sy makwe Tomok ye..Huhu. Mgkin sebb lirik lagu die cambest...korg try laa ea dengar lagu nie. Kot2 korg pun jd terminat ke..ape ke...=D


















Bagai sebuah cerita aku dan dia
Bermula hanya matanya yang mempersona
Dia membuatkan hari-hariku
Bagai sempurna tiada celanya
Malam ku gelisah siang ku tertanya
Jika kau tak bersama

Korus
Hadirmu bagaikan bidadari
Melengkapkan langkahku yang terhenti
Kaulah permaisuri gelap dunia tanpamu
Umpama nafasku tak berhenti
Jika kau hilang dalam hidup ini
Percayalah kasih cintaku padamu

Tak pernah hilang
Tak akan pergi

Kitakan terus bersama
Bukan untuk seketika tapi untuk selam-lama
Jangkau kasih kita hingga ke akhirnya
Kita bagai di syurga

(Ulang Korus)

Tak pernah hilang
Tak akan pergi
Tetap di hatiku
Kekal di hatiku
Hanya kamu
Tetap di hatiku
Tetap di hatiku



p/s :nie utk mak..."tak pernah hilang...tak akan pergi...tetap di hatiku...kekal dihatiku..selamanyaaa..." ='/

Friday, January 14, 2011

Miss U Mom ='(

Assalamualaikum..


Dah 2 minggu berlalu utk tahun 2011..rasanya sumer ada azam baru masing2 mcm sy selalooo wat tahun2 lepas…setiap thun baru msti ada azam baru even xberapa tercapai pon..

Tapi tahun nie..untuk pertama kali dalam hidup sy…sy xsmgat langsung even nielah tahun sy last study degree. Sape sangka tahun 2011 nie..memg sgt2 “baru” utk sy & seluruh keluarga sy..Sebabnya…mak xada lagi bersama-sama kami tahun nie atau tahun2 akan dtg. Juz ada ayah seorang..Hari terakhir dirawat di hospital... Doktor kata mak sakit jantung…Tapi dah terlambat,petang tue juga mak pergi...15 Disember 2010...Ya Allah,besarnya dugaan-Mu..


Sekarang nie…dah hampir sebulan mak xde. Sy ttp jalani kehidupan sy mcm biasa….cuba menyibukkan diri spy x terlalu memikirkan kesedihan yg sy alami..Tapi adakalanya sy tewas n airmata menemani mcm sekarang.. Sungguh sy terkilan..byk janji sy pd mak yg xsempat sy tunaikan…Pernah satu hari, mak ckp ..”mak nak sangat tgok anak mak konvo…”…Tue pon sy xsempat nak tunaikan…Maaf mak..


Mak..tenanglah mak kat sana …pesanan terakhir mak pd meng utk jaga ayah n adik2…InsyaAllah. Meng xkan abaikan adik2…


Ya Allah…kuatkan semangatku utk menghadapi dugaan-Mu ini …























































Sunday, November 14, 2010

Selamat Bercuti =D







Assalamualaikum...
this will be my last entry before i going back 4 holidays!!
Yeyeye..=D
















Well..skrg niee hostel dh hmpir kosong..tggl beberapa bebudak yg still dok bz3 kemas bilik msing2. I'm finished already..juz waiting until 2 pm & bubyeee everyone..see u next year!! =D

Waa...rasee mcm sekejap jee mase berlalu.Pejam celik..pejam celik dah hjg tahun daa...Memg sekejap!! Xsangka tggal setahun jee lagi nak hbis study degree. Tgok yg senior2 dah nak posting thun nie..cam jeles jee...Nak gak posting! Huhuhu..Xpe nieza,sabo ye..sabo...Setahun je lagi..=D

Tp thun depan memg bz kot..xpe3.Tahun depan lain kira ea..Xmo ckp byk2 dah..Juz nak wish Selamat Bercuti & Selamat Hari Raya...=D

P/s: jgn nakal2 yee sume..=p

Saturday, November 13, 2010

Pening Lalat Sudaaa...=P


Pening daaa kepala nie study...rehat jap ...bersama blog !! Haha...bosan2!! tyme pening2 nie..blh membuatkan anda berdialog ngan diri sndr.tp dun worry....Sy normal lagi k? Hehehe...=D



Hello..
hye..

Awak nape?
Adoyai... kepala sy tgh poning2 lalat...

Nape lak?
Mgkin terlebih install data2 utk exam kot..

Hahaha..exam ke?
Yup! Sy tgah exam sekarang niee..

Susah ke?
Uish!! Sgt2 susah...smpai xtau nak goreng pe..

Awat jadi lagu tue?
Malas.xde mood.xde semangat.

Ish3...sedey ke?
Nape lak sy sedey?

Dorg sume dh nak pi...xsdey?
Hahaha...mane de...

Mane ade xde kan?
Suke2 ati je.Ahaaa..sy sedey gaklaaa...

sebb pe?
U know why...dah2.tokseh ty lebih2..

Jawab jeeelaaa...
Malas laaa nak layan...better study..Fokus3..

Yelaaa tue fokus..dalam kepala pening sebb tue kn?
Poyo laaa hg nie...huhu..

Hg lagi poyo..xbaek tipu diri sendir...
Who cares??!!

I care !!!
Hahaha...malas nak layan...blah3..

Kantoi laaa tue !!
Hahaha..no komen..=P


Ok3..tarik nafas panjang2....1...2....3...
Fuh!!! Lega...
jom sambung study eaa...
jgn malas2...
paper last esok...pastue kte CUTI !!!! Yeah !! =D


Buat Aku Tersenyum =D

Sy nak selalu tersenyum macam niee...

( O __________ O )

Hehehehe..



















Datanglah Sayang Dan Biarkan Aku Berbaring Di Pelukanmu,
walaupun untuk Sejenak

Usaplah Dahiku Dan Kan Kukatakan Semua



Bilaku Lelah Tetaplah Di Sini

Jangan Tinggalkan Aku Sendiri
Bilaku Marah Biarkan Ku Bersandar
Jangan Kau Pergi Untuk Menghindar

Rasakan Resahku
Dan Buat Aku Tersenyum

Dengan Canda Tawamu,
walaupun Tuk Sekejap



Karna Hanya Engkaulah
Yang Sangggup Redakan Aku

Karna Engkaulah Satu-satunya Untukku

Dan Pastikan Kita Selalu Bersama

Karna Dirimulah Yang Sanggup Mengerti Aku
Dalam Susah Maupun Senang


Dapatkah Engkau Selalu Menjagaku

Dan Mampukah Engkau Mempertahankanku ...


Saya nak semua orang disekeliling saya bahagia n heepi2 je...
& sentiasa senyum macam niee...

( O________________________O )

Hehehehe...
lagi lebar dari saya...
lebih bahagia dr saya..
lebih heepi dr sy...
even Garfield sekali pon...

Saturday, November 6, 2010

Jika Aku Jatuh Cinta Lagi...

Haha...suspen je kan title tue?? Mesti korg sumer eager nak tau..n klik2 kt tajuk tue... Kan? Kan? Sila3..memg nak share ngan korg sumer sebenarnyeee..Hehehe..=D

Ok..straight to the pointlaa kan...Huhu..Entry nie ditujukan khas kpd sesiapa pon..=P


**************************************************************************


Dear Awak...


Hallop !!
Sy nak gtau awak niee...
Next tyme..bila sy jatuh cinta lagi.....
Dan awk adalah orang tue..
Sy harap ..


1) Awak syg sy mcm sy syg awk....=D
















Sebb sy xnak daaa letak harapan lebih2 pd sumone yg xmeletakkan ape2 harapan pd sy....
alaaa...mcm dulu2..Sy nak aplikasikan konsep..."Harapan awk...Harapan sy juga..." Klu awk rasee awk xleh nak tunaikan harapan awk tue..xpe...Sy xmrah pon..tp awk pergilaa jauh2 dr hidup sy ea...mgkin ada org lain yg akan awk syg sgt2 nnt...Huhu..=D

Xpe..sy Ok jee..=D


2) Awk boleh terima family sy seadanya...
















Family sy besa2 je tau....maksud sy besa tue,sy bukan dr kalangan yg loaded laa..sederhana jee. So,klu awk tue anak org kaya ke...anak CEO mane2 syarikat ke...anak manjeee ke...hope2 awk blehlaa terima n try to adapt ngan suasana family sy ea...n sy janji ..sy akan berusaha utk sesuaikan diri sy dgn family awk...Pendek katee,kte cuba aplikasikan konsep "Family awk...Family sy jugaaa.." yee..Tapi klu awk rase....awk nie xleh adapt hidup susah mcm sy n hidup senang dgn org lain...xpe. Sy xmrah pon..janji awk heeepi..=D


Xpe..sy Ok je..=D


3) Kita same2 sucess dlm kerjaya masing2..















Yeah !! Success !! Sy bukan org senang...sebb tue klu bleh sy nak sgt berjaya dlm kerjaya sy..nk wat family sy bangga ngan sy. Bukan pe...parent sy berharap sgt kat sy boleh jaga dorg n adik2 sy in da future..xkanlah sy nak hampakan dorg kn?? Ish3..xpatut2..Huhuhu..Jadi awk pon knelaa ade motivasi yg tinggi gak utk berjaya dlm kerjaya awk. Xkisahlaa awk nie bakal cikgu ke..bakal doktor ke..bakal CEO ke...bakal papelaaa...asalkan awk B.E.R.D.I.K.A.R.I...iaitu berdiri di atas kaki sndr. Kiranya kita same2 berjayalaaa...Nak gune konsep pe ea?? "Sy sokong awk...awk pon sokong sy..." Ok x?? Kan sweeet tue...Sy suke2. Tp klu awk rase awk berjaya tue sebb mewarisi hasil titik peluh family awk..xpelah,sy xmrah pon.Juz walk away ea dr sy..mst rmai tggu awk..

Xpe..sy Ok jeee..=p


4)Awak boleh tunggu sy lame skeet....
























Haaa...awk nampk x rumah & keta nie?? Nielaa sebabnyee....Rumah & keta nie slh satu impian sy pas dh keje...Pas hbis study n keje..sy nak kumpul duit sket2..wat rumah utk family sy...Bajet nak wat kt Melaka,sebb sy membesar kat situ. Nnt ble2 sy rindu kt nenek n arwah atok...ble2 je boleh balik kampung. Ok x?? Jd selagi xdapat beli rumah & kereta nie...awak kne tggu ea.. Tp klu awk rase xleh tggu..xpe. Sy xmarah pon..Juz run away from me...janji awk heepi..=D


Xpe...sy Ok jeee..=D


5 ) Awak melengkapi sy yg serba kekurangan...



















Orang kate...xde sape pon yg sempurna dlm dunia nie...sy laa slh sorg tue..Huhu..Tp yg pasti dua hati disatukan utk saling melengkapi antr satu sama lain...Nie yg sy harap dr awk...Tue je ape yg boleh sy kate..Klu awk rase awk hy blh melengkapi orang len...cukup smpai disitu..Mgkin awk bukn utk sy...xpe,sy xmarah pon...Awk pergilaaa...=D


Xpe..sy Ok je..=D


6) Awak snts ada untuk sy..




















Sy harap..awk snts ada utk sy...mase sy nggis..mase sy sedey..mase sy ketawa ..masa sy heepi..i wish u will be with me..Pendek kata ..susah senang kte bersama..Tp kan..klu jauh pon...sy harap dalam hati awak ada saya...dan sy akan pastikan dlm hati sy ada awk..Walau awk jauh berbilion2 batu pon..Hati sy milik awk. Hehe..sy tau susah kan? Xpe2..andai kata,hati awk tetiba je utk org lain..xpe.Sy xmrah..mgkin dia lebih baik dari sy...kita kan hanya merancang...DIA yg menentukan...janji awk heepi.. =D


Xpe..sy Ok jee..=D


7) Nie paling penting....Awk boleh bimbing sy utk mencintai DIA lebih drp awak..

















Sy kenal diri sy..n sy tau..Kdg2 sy terlupe tentang DIA....jadi awk tolonglaaa ea bimbing sy utk snts merindui dan mencintai DIA lebih dr awak..Sy nie kdg2 terlalu ikutkan perasaan & jd alpa dgn dunia kite yg sementara nie. Ada satu ketika tue kan...pernah sy terpikir...DIA tak cintakan sy pon.Ish2...jahat x sy? Padahal sy tau DIA snts ada n cintakan utk sy...Jd tolong yee...tolong ingatkan sy selalooo ttg DIA..=D


Eh,awk jeles ka?? Xmgkin kan?? =D


Sesiapapun awak....
sy nak awak tau...
sy terima awk seadanya...
andai awk boleh trima sy seadanyaaa...

Next tyme bila sy jatuh cinta lagi eaa...=D



Yang Tulus Lagi Ikhlas,

Saya =P



P/S: Be happy...=D