Tuesday, May 15, 2012
Rahsia Tuhan ( - __ - )
Monday, April 30, 2012
Soal Hati ( ^ __ ^ )
WHAT DREAMS ARE MADE OF – Hilary Duff
I could almost kiss the stars for shining so bright
When I see you smiling, I go
Oh oh oh
I would never want to miss this
’cause in my heart I know what this is
Hey now (2x)
This is what dreams are made of
Hey now(2x)
This is what dreams are made of
I’ve got somewhere I belong
I’ve got somebody to love
This is what dreams are made of
You could search the world and never figure it out
You don’t have to sail the oceans
No no no
Happiness is no mystery it’s
Here now it’s you and me
(This is what dreams are made of)
shout to the sky
(This is what dreams are made of)
Oh oh oh
Yesterday my life was duller
Now everything’s Technicolor
(Hey now)
This is what dreams are made of
Hey now
Hey now
This is what dreams are made of
I’ve got somewhere I belong
I’ve got somebody to love
This is what dreams are made of
(Hey now)
This is what dreams
This is what dreams are made of
Saturday, April 28, 2012
Better Life =)
Saturday, March 17, 2012
My Konvo =)
Alhamdulilah.....
14 Mac 2012...
Hari Konvo utk semua guru2 yang baru posting...
Kalaulah mak masih ada...
Mungkin dialah orang paling gembira masa tue..
Satu impian dia dah tercapai..
Tapi ianya kini cuma "KALAU"....
14 Mac 2012..
Sy jumpa dia yang dulu sy gelar "Chibi2"..
melihat dia seolah2 sy melihat diri sendiri..
Bezanya..i'm the one who make her cry once..
i met her once again...
wanna say sorry...
but seeing her smile..
make me think...
lets bygone be bygone...
i will pray for your happiness...
You deserve it...
14 Mac 2012...
A date i will never forgotten! ( ^ ____ ^ )
Sunday, February 5, 2012
C.e.k.g.u N.i.e.za =)
Salam
Kembali akhirnye menatap blog ini. Alang2 menatap biarlah bertaip juga entry yang baru kan? Hehehe..
Pertama2 sekali..Alhamdulilah….
Sudah hampir 2 minggu bernafas di perkampungan Jemoreng di bumi Sarawak, selama itu jugalah suhu badan ini meningkat. Pendek kata, demam! Bila demam sudah mahu reda..selesema pula. Haih….mungkin jiwa sy belum lagi serasi dengan persekitaran baru di sini. Tidak mengapa…harus dijalani secara perlahan2 ya nieza. Hehehe..macam mana pon, baru 2 minggu di sini rasanya lidah sudah terikut2 dgn slang bahasa Sarawak di sini. Mana tidaknya, sukar sekali bertemu cikgu2 semenanjung di sini. Almaklumlah, satu2nya cikgu baru yg dipostingkan di SK Orang Kaya Sergunim, Daro, Sarawak pd tahub 2012.
Menjejakkan kaki di sini, ternyata banyak benda baru utk sy pelajari. Teringat masa mula2 menjejakkan kaki ke sini, sy ingatkan perkampungan ini dibina betul2 di atas air. Ada rasa kagum di situ. Mana nak jumpa kampung atas air maaa kat semenanjung? Paling2 tidak pon….restoren je yg terapung. Itu pon boley kira dgn jari kaki how many tyme I go to the restaurant atas air sebb konon2nya restoren atas air nie romantic..khas utk couple2 yg bercintan jaa…Hehehe. Back to the story, cube2 laa ty kat GB….
”Wah! Hebat! Kampung atas air ea?? Fist tyme sy jumpa nie cikgu!” Lancar je mulut nie bersuara memuji keindahan kampung nie….
“Hahaha…Jgn slh fhm cikgu..bukan atas air sebenarnya….kampung niee baru je pas banjir…sebb tue banyak air..” Ringkas jaa GB cite.
“Haaa??” Senyap.
Sampai jaa sek,seriously memg ade sedikit culture shock di situ. Sekolah 100% diperbuat drpd kayu. Terbayang2 sek2 tempat praktikal dulu….berbeza sgt2. Klu di sek praktikal dulu, bangunan kayu nie cuma sebagai tempat menyimpan barang tp di sini…kayu adalah segalanya…tempat berpijak juga memerlukan jambatan kayu utk ke sana ke mari dalam kawsn sek. Klu nak jejak tanah, basahlah baju niee..sebb air pon paras leher ooo…
Huhu..ape2 pun suasananya…kena sesuaikan diri kat sini..Kena pndai2 bawak diri kat tempat orang..InsyaAllah..
Monday, January 16, 2012
2012 ! ( ^ __ ^ )
Salam…
Selamat Tahun Baru semua…
2012! Tahun nie merupakan permulaan langkah sy sebagai seorang guru. Sy telah ditukarkan..eh! dipostingkan ke negeri Sarawak dengan segala sukacitanya… Tahniah nieza!! Huhuhu…Cakap ttg tempat posting, memg di luar jangkaan sy. Memg susah nak terima pada awalnyee, tp nak x nak kena g juga. Lagipun, ble pikir2 balik…xsepatutnye kot sy memilih ttg penenmpatan. Mane2 pun rezeki..dan tugas sebagai seorang guru tetap same utk dilaksanakan.Cewah2! Hehe..Pujuk diri sendiri dgn berkata begini…. “ Ala,senior2 dulu ok je kat sane? Nampak sume heepi2 jee..kalau dorg boleh buat, aku pon boley ..InsyaAllah..” Huhuhu… ( ^ ____ ^ )
Jauh di sudut hati….berat meninggalkan fmly kt sini..terutamanya adik2. Amanah arwah mak utk jaga adik2 ble dah keje terngiang2 di telinga. Ermmm….klu sy ke sana…boley ke dorg jaga diri kat sini? Mungkin Ajim akan kate, “Xpe2..kami dah besar meng…pegilaa…” atau kina akan kata.. “ mak baru ko kan ade??”….tetap hati ini xtenang memikirkan mereka…Akhirnya, hati ini berbisik…..“ Tuhan, tolong jagai mereka nanti….”
Huhu….kelakar rasenye. Sy dilahirkan di sabah, tp jiwa sy lebih ke sini..especially Melaka. Mungkin sebb di sini terlalu banyak kenangan terindah yg tidak boleh dilupakan…Dulu, bile diajak ke Sabah, ade je alasan yang diberikan…skrg hukum karma betul2 di depan mata!!
PENEMPATAN GURU BARU 2012
NAMA: NURUL ARNIZA BINTI RAZALI
NO IC : 880725-12-5424
PENEMPATAN : SARAWAK
Hahaha…serve me right!
So nieza, take this advantage ok? Cintai negeri kelahiran anda!
Harap2 sumenye berjalan lancar. Semoga dapat menjalani hari2 baru di tempat baru dengan baik. Paling penting, sy harap sy dapat menjadi seorang guru yang penuh dengan komitmen dan berdedikasi..InsyaAllah.. ( ^ ___ ^ )
