Tuesday, May 15, 2012

Rahsia Tuhan ( - __ - )

Salam..
Jodoh adalah rahsia Tuhan yang saya tak tau...



Seriously, kadang-kadang sy tak tau apa yang ada dalam hati saya. Tipu kalau saya kata saya tak rasa apa-apa. Robot je yang tak ada perasaan. Dan semestinya saya bukan robot...Papepun, saya percaya pada jodoh yang DIA tetapkan. Kalau ada jodoh, takkan ke mana. Kalaupun saya bukan jodoh dia, saya harap dia tau..saya akan doakan dia dapat seseorang yang lebih baik dan sempurna..sebab dia layak untuk dapat semua kebahagiaan dalam dunia nie..Kan orang kata..”Orang yang baik tu, akan dapat seseorang yang baik juga” …

Yakinlah Tuhan merancang sesuatu yang terbaik untuk kita… bila saat dan ketika je kita tak tau…

p/s: sy ingat..bila kita dilukai,ianya sakit sgt…rupanya rasa sakit bila melukai seseorang itu lebih menyakitkan…

Monday, April 30, 2012

Soal Hati ( ^ __ ^ )


Salam..
 


Bicara soal hati jom… baru2 nie my fren kata die macam suka sorang mamat tue, masalahnyee mamat tue macam berteka-teki ngan die. Pada masa yang sama lak, ada sorg mamat nie memang dah lama admired kat die…sanggup wat semua menda utk die. Dia tau tentang hal tue, tp still confuse nak pilih mane... Katanya..” risau tersalah pilih “….katanyee lagi “risau kot2 tak serasi“….lagipon yang minat kat die tue memg bukan taste diee langsung kot..nerd,xromantik...xsmart..macam org yang die minat tue...lagilah die confuse..huhu..

Hahaha..sy tergelak sendirian. Dengar citer die..teringat kisah sendiri…sy akui pernah berada di tempat yang sama. Sibuk nak kejar orang yang sy suka…smpai xnampak org yang selalu ada untuk sy .. bak kata pepatah..” kuman di seberang laut nampak..gajah depan mata saje je wat2 xnampak..” So, kesannya, dua2 dah macam tak ada untuk sy. Tapi, sy jadikan ia sebagai satu pengalaman yang sgt2 berharga. Belajar utk menghargai apa yang ada untuk sy.

So pesan sy pada my fren yang tgah confuse2 tue cuma satu….hati2 dalam memberi hati awak tuee. Mungkin x macam apa yang awak selalu nak..tapi sapa tau mungkin itulah yang terbaik untuk awak.. mase mule2 wat pilihan mesti akan selalu rase…” eh! Betul ke nie??” tp jangan terkejut tau klu satu masa awak akan rasa “ Thanks kerana selalu ada untuk sy! “ Tak mustahil okey… Pendek kata….jaga hati awak elok… Bile rase2 dh jumpa seseorg yg awak syg….cecepat hantar kad jemputan kat sy satu ea?? Hahaha..
( ^ __ ^ )

p/s:one day..I will find one person juz made for me! (^__*)


WHAT DREAMS ARE MADE OF – Hilary Duff


WHAT DREAMS ARE MADE OF – Hilary Duff

Hey now (4x)
Have you ever seen such a beautiful night?
I could almost kiss the stars for shining so bright
When I see you smiling, I go
Oh oh oh
I would never want to miss this
’cause in my heart I know what this is

[Chorus]
Hey now (2x)
This is what dreams are made of
Hey now(2x)
This is what dreams are made of
I’ve got somewhere I belong
I’ve got somebody to love
This is what dreams are made of

Have you ever wondered what life is about?
You could search the world and never figure it out
You don’t have to sail the oceans
No no no
Happiness is no mystery it’s
Here now it’s you and me

[Chorus]
Open your eyes
(This is what dreams are made of)
shout to the sky
(This is what dreams are made of)
Then I see u smiling, I go
Oh oh oh
Yesterday my life was duller
Now everything’s Technicolor

[Chorus:]
(Hey now)
This is what dreams
This is what dreams are made of
Hey now
Hey now
This is what dreams are made of
I’ve got somewhere I belong
I’ve got somebody to love
This is what dreams are made of
(Hey now)
This is what dreams
This is what dreams are made of

 ( ^ _________________ ^ )

Saturday, April 28, 2012

Better Life =)


Salam…Hye..

Lama dah tak berblog. Bz? Takdelaa bz sgt sebenarnye..mungkin masih dalam proses menyesuaikan diri dengan life baru sebagai seorang cikgu pra. Hehehe…

Bercakap ttg kehidupan..rasenyee my life  much better dari dulu. Honestly, ble dah ada income sendiri nie..rasa sgt2 bersyukur. Banyak benda n tanggungjawab yg dapat diselesaikan. Alhamdulilah… Terima kasih Tuhan sebab beri peluang pada diri ini untuk menikmati kehidupan yang lebih baik. Sape sangka jalan yang arwah mak pilih dulu supaya sy terima tawaran masuk ke maktab dan bukan UIA adalah satu pilihan yang sgt tepat. Teringat sy kata2 ustaz dulu..”pilihan ibu itu biasanya pilihan yang terbaik untuk kita sebb tak ada seorang ibu pun dalam dunia nie yang nakkan anak dia hidup susah..” Betul! Jalan  dan pilihan tuelaa yang membawa sy berada ke tempat sy berada sekarang..Sampai bile2 pun sy takkan lupakan yang itu. Sayang sekali, mak tiada disini untuk menikmati hasil pilihan yang dia pilih untuk sy…..

Sebb tue, sy takkan sia-siakan apa yang sy ada sekarang…sy akan cube utk jaga semuanya sebaik-baiknya…InsyaAllah. Macam sy kata sebelum niee…”I’M NOT THE BEST..JUZ WANNA TO BE A BETTER PERSON ”..

Tuhan itu Maha Adil. Dia turunkan hujan untuk …untuk tunjukkan pelangi selepas hujan… Coretanku berakhir disini kali ini. Biarlah sy noktahkan entry ini dengan kata..

ALHAMDULILAH….TERIMA KASIH TUHAN…
( ^ __________ ^ )

Saturday, March 17, 2012

My Konvo =)

Salam

Alhamdulilah.....


14 Mac 2012...
Hari Konvo utk semua guru2 yang baru posting...

Kalaulah mak masih ada...

Mungkin dialah orang paling gembira masa tu
e..
Satu impian dia dah tercapai..

Tapi ianya kini cuma "KALAU"....


14 Mac 2012..

Sy jumpa dia yang dulu sy gelar "Chibi2"..

melihat dia seolah2 sy melihat diri sendiri..

Bezanya..i'm the one who make her cry once..
i met her once again...
wan
na say sorry...
but seeing her smile..

make me think...
lets bygone be bygone...

i will pray for your happiness...
You deserve it...


14 M
ac 2012...


A date i will never forgotten! ( ^ ____ ^ )


Sunday, February 5, 2012

C.e.k.g.u N.i.e.za =)

Salam

Kembali akhirnye menatap blog ini. Alang2 menatap biarlah bertaip juga entry yang baru kan? Hehehe..

Pertama2 sekali..Alhamdulilah….

Sudah hampir 2 minggu bernafas di perkampungan Jemoreng di bumi Sarawak, selama itu jugalah suhu badan ini meningkat. Pendek kata, demam! Bila demam sudah mahu reda..selesema pula. Haih….mungkin jiwa sy belum lagi serasi dengan persekitaran baru di sini. Tidak mengapa…harus dijalani secara perlahan2 ya nieza. Hehehe..macam mana pon, baru 2 minggu di sini rasanya lidah sudah terikut2 dgn slang bahasa Sarawak di sini. Mana tidaknya, sukar sekali bertemu cikgu2 semenanjung di sini. Almaklumlah, satu2nya cikgu baru yg dipostingkan di SK Orang Kaya Sergunim, Daro, Sarawak pd tahub 2012.


Menjejakkan kaki di sini, ternyata banyak benda baru utk sy pelajari. Teringat masa mula2 menjejakkan kaki ke sini, sy ingatkan perkampungan ini dibina betul2 di atas air. Ada rasa kagum di situ. Mana nak jumpa kampung atas air maaa kat semenanjung? Paling2 tidak pon….restoren je yg terapung. Itu pon boley kira dgn jari kaki how many tyme I go to the restaurant atas air sebb konon2nya restoren atas air nie romantic..khas utk couple2 yg bercintan jaa…Hehehe. Back to the story, cube2 laa ty kat GB….

”Wah! Hebat! Kampung atas air ea?? Fist tyme sy jumpa nie cikgu!” Lancar je mulut nie bersuara memuji keindahan kampung nie….

“Hahaha…Jgn slh fhm cikgu..bukan atas air sebenarnya….kampung niee baru je pas banjir…sebb tue banyak air..” Ringkas jaa GB cite.

“Haaa??” Senyap.

Sampai jaa sek,seriously memg ade sedikit culture shock di situ. Sekolah 100% diperbuat drpd kayu. Terbayang2 sek2 tempat praktikal dulu….berbeza sgt2. Klu di sek praktikal dulu, bangunan kayu nie cuma sebagai tempat menyimpan barang tp di sini…kayu adalah segalanya…tempat berpijak juga memerlukan jambatan kayu utk ke sana ke mari dalam kawsn sek. Klu nak jejak tanah, basahlah baju niee..sebb air pon paras leher ooo…

Huhu..ape2 pun suasananya…kena sesuaikan diri kat sini..Kena pndai2 bawak diri kat tempat orang..InsyaAllah..

Monday, January 16, 2012

2012 ! ( ^ __ ^ )

Salam…

Selamat Tahun Baru semua…


2012! Tahun nie merupakan permulaan langkah sy sebagai seorang guru. Sy telah ditukarkan..eh! dipostingkan ke negeri Sarawak dengan segala sukacitanya… Tahniah nieza!! Huhuhu…Cakap ttg tempat posting, memg di luar jangkaan sy. Memg susah nak terima pada awalnyee, tp nak x nak kena g juga. Lagipun, ble pikir2 balik…xsepatutnye kot sy memilih ttg penenmpatan. Mane2 pun rezeki..dan tugas sebagai seorang guru tetap same utk dilaksanakan.Cewah2! Hehe..Pujuk diri sendiri dgn berkata begini…. “ Ala,senior2 dulu ok je kat sane? Nampak sume heepi2 jee..kalau dorg boleh buat, aku pon boley ..InsyaAllah..” Huhuhu… ( ^ ____ ^ )

Jauh di sudut hati….berat meninggalkan fmly kt sini..terutamanya adik2. Amanah arwah mak utk jaga adik2 ble dah keje terngiang2 di telinga. Ermmm….klu sy ke sana…boley ke dorg jaga diri kat sini? Mungkin Ajim akan kate, “Xpe2..kami dah besar meng…pegilaa…” atau kina akan kata.. “ mak baru ko kan ade??”….tetap hati ini xtenang memikirkan mereka…Akhirnya, hati ini berbisik…..“ Tuhan, tolong jagai mereka nanti….”

Huhu….kelakar rasenye. Sy dilahirkan di sabah, tp jiwa sy lebih ke sini..especially Melaka. Mungkin sebb di sini terlalu banyak kenangan terindah yg tidak boleh dilupakan…Dulu, bile diajak ke Sabah, ade je alasan yang diberikan…skrg hukum karma betul2 di depan mata!!

PENEMPATAN GURU BARU 2012

NAMA: NURUL ARNIZA BINTI RAZALI

NO IC : 880725-12-5424

PENEMPATAN : SARAWAK

Hahaha…serve me right!

So nieza, take this advantage ok? Cintai negeri kelahiran anda!

Harap2 sumenye berjalan lancar. Semoga dapat menjalani hari2 baru di tempat baru dengan baik. Paling penting, sy harap sy dapat menjadi seorang guru yang penuh dengan komitmen dan berdedikasi..InsyaAllah.. ( ^ ___ ^ )