Wednesday, October 19, 2011

Citer Hindustan Xde Nilai??

Salam..

Ade sorg nie slalu katee..
" Kenape ko suka sgt tengok citer hindustan ea? Takde nilai kot..."


Dengar je die tanyee...mate membulat! Hati berbisik..
" Ceh! xde nilai hg cakap?? Banyak kot..."


Tapi xdalaa nak cakap camtue depan die..gaduh lak kang. Lagipon bukan berani sgt nak cari
gaduh ngan org nie...Confirm kalah! Huhu...simpan dalam hati jee...Tapi bile fikir2 balik...rase2 sumer citer hindi yang sy tengok setakat nie..sumer penuh ngan nilai2 murni. Bukan setakat cinta cintun je...ade je banyak tentang kasih sayang ngan family & persahabatan...keadilan...n bla..bla...blaa..

Citer paling sy ingat.."Hum saath saath Hain". Tema citer die ttg family yg saling sayang antara satu sama lain..jangan kate nilai murni...banyak benda yang diketengahkan untuk dijadikan pengajaran...
Satu g...citer "Kal Ho Naa Ho". Lagilah banyak nilai2 murni...tapi paling penting sekali.. citer tu ajar kita untuk hargai hidup kita sekarang & sesiapa je di sekeliling kita. Jangan sampai bile kita dah kehilangannya..barulah nak menyesal...Juz enjoy the show ye...

Jadi, ape yang saya nak simpulkan kat sini...pada sape2 yang nak kritik tentang cite hindi yang kononnya xbermoral tue...korang kena tengok dulu kot citer2 nie sumer sebelum kritik ngan sesuka hati... Ingat! Dun judge a FILM by its cover! Hehe...=P



tengok! dari lagu pon...dah banyak nilai2 murni...Jom Layan!!1

video

Hargai hidup kita..
Hargai seseorang yang sayangkan kita..
hargai apa yang kita ada...
( ^ __ ^ )



video

saling sayang menyayangi...
Hormat dan sayangilah ibubapa kita...
nie bukan nilai ke?? Haihhh!!
( - ___ - #)



Apa yang penting...sy suka cite hindustan sebb ia satu cara utk sy belajar ttg kehidupan.....
ANDA BAGAIMANA??
( ^ _________ ^ )


P/S: Hope2 my becoming partner like hindustan tooo..bley tengok same2..Haha..=P



My Cube Pics