Monday, January 16, 2012

2012 ! ( ^ __ ^ )

Salam…

Selamat Tahun Baru semua…


2012! Tahun nie merupakan permulaan langkah sy sebagai seorang guru. Sy telah ditukarkan..eh! dipostingkan ke negeri Sarawak dengan segala sukacitanya… Tahniah nieza!! Huhuhu…Cakap ttg tempat posting, memg di luar jangkaan sy. Memg susah nak terima pada awalnyee, tp nak x nak kena g juga. Lagipun, ble pikir2 balik…xsepatutnye kot sy memilih ttg penenmpatan. Mane2 pun rezeki..dan tugas sebagai seorang guru tetap same utk dilaksanakan.Cewah2! Hehe..Pujuk diri sendiri dgn berkata begini…. “ Ala,senior2 dulu ok je kat sane? Nampak sume heepi2 jee..kalau dorg boleh buat, aku pon boley ..InsyaAllah..” Huhuhu… ( ^ ____ ^ )

Jauh di sudut hati….berat meninggalkan fmly kt sini..terutamanya adik2. Amanah arwah mak utk jaga adik2 ble dah keje terngiang2 di telinga. Ermmm….klu sy ke sana…boley ke dorg jaga diri kat sini? Mungkin Ajim akan kate, “Xpe2..kami dah besar meng…pegilaa…” atau kina akan kata.. “ mak baru ko kan ade??”….tetap hati ini xtenang memikirkan mereka…Akhirnya, hati ini berbisik…..“ Tuhan, tolong jagai mereka nanti….”

Huhu….kelakar rasenye. Sy dilahirkan di sabah, tp jiwa sy lebih ke sini..especially Melaka. Mungkin sebb di sini terlalu banyak kenangan terindah yg tidak boleh dilupakan…Dulu, bile diajak ke Sabah, ade je alasan yang diberikan…skrg hukum karma betul2 di depan mata!!

PENEMPATAN GURU BARU 2012

NAMA: NURUL ARNIZA BINTI RAZALI

NO IC : 880725-12-5424

PENEMPATAN : SARAWAK

Hahaha…serve me right!

So nieza, take this advantage ok? Cintai negeri kelahiran anda!

Harap2 sumenye berjalan lancar. Semoga dapat menjalani hari2 baru di tempat baru dengan baik. Paling penting, sy harap sy dapat menjadi seorang guru yang penuh dengan komitmen dan berdedikasi..InsyaAllah.. ( ^ ___ ^ )


My Cube Pics